تاثیر گروه خونی بر شخصیت و نوع رفتار افراد

آیا گروه خونی نوزاد بر شکل گیری شخصیت او تاثیر دارد؟

نوع شخصیت فرد بر اساس گروه خونی، یک مفهوم ژاپنی به نام ketsueki-gata است که نشان دهنده تاثیر گروه خونی افراد بر نوع شخصیت و خلق و خو آنهاست.

این مفهوم ژاپنی، یک شبه علم است. زیرا مجموعه ای از افکار است که ریشه ندارند. با این که مدرک موثقی مبنی بر تایید تاثیر گروه خونی بر شخصیت افراد وجود ندارد، باز هم در کشورهای آسیای شرقی این مسئله، باور رایجی است. اخیرا این موضوع در کشورهای غربی همچون آمریکا نیز مورد توجه گسترده مردم قرار گرفته است.

 

تاریخچه ketsueki-gata 

توکجی فوروکاوا، پروفسور ژاپنی، مقاله ای به نام (مطالعه خلق و خو و گروه‌های خونی) را در سال 1930 در مجله روانشناسی اجتماعی منتشر کرد. در این گزارش او بیان کرد که ایجاد ارتباط بین شخصیت فرد و گروه خونی او، مطالعه مفیدی برای مزاج است. تفکر فوروکاوا بر این اساس است که طبقه بندی مدرن مزاج ها (برخلاف طبقه بندی قدیمی که 4 مایع بدن را در شخصیت فرد تاثیر گذار می‌دانست)، به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ روان شناختی و فیزیولوژی که او بر این باور بود که می‌توان از فیزیولوژی برای توضیح روح و روان استفاده کرد.

 

شخصیت شناسی بر اساس گروه خونی

افرادی که به باور ketsuekigata اعتقاد دارند، بر این باورند که افراد با گروه خونی های متفاوت، ویژگی های رفتاری و شخصیت مشابهی را با افراد دیگر با همان گروه خونی را از خود بروز می‌دهند و این افراد هر کدام با برخی از گروه های خونی از سایرین سازگارترند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به عقیده فوروکاوا، با شخصیت افراد هر گروه خونی بیشتر آشنا شوید:

 

گروه خونی A

این گروه خونی در ژاپن از سایر گروه های خونی رایج‌تر است. افراد این گروه خونی با ویژگی‌های مثبتی همچون زیرکی، خلاقیت و سرسختی یاد می‌شوند. مهمترین ویژگی شخصیتی افراد با گروه خونی A به عقیده فوروکاوا، خود مراقبتی زیاد است. این افراد کمترین میزان حس همکاری را دارند و ترجیح می‌دهند به تنهایی کاری را انجام دهند. این افراد سرسخت بوده و به آسانی به هر مسئله ای سازش ندارند. 

 

این احساسات در کودکان با گروه خونی A راحت‌تر خودشان را نشان می‌دهند. افراد دارای این گروه خونی به مرور و با وارد شدن به بزرگسالی یاد می‌گیرند که باید احساسات خود را کنترل کنند. 

 

مقاله پیشنهادی : اضطراب در کودکان!

 

با این حال برخی از مواقع به صورت غیرمنتظره احساسات خود را تخلیه می‌کنند و از خود رفتارهای وسواس گونه نشان می‌دهند. لازم به ذکر است که افراد این گروه خونی، نسبت به آینده و رابطه عاطفی بدبین و نگران هستند.

 

 این افرد همچنین درصد بالایی از کمالگرایی را شامل می‌شوند که باعث می‌شود جداکننده صفر و صد و سیاه و سفید باشد. در واقع افراد با گروه خونی A بلدند چگونه مو را از ماست بیرون بکشند. 

 

گروه خونی B

افراد این گروه خونی ویژگی هایی همچون قوی بودن، هیجانی، همدلی، قاطعیت، خودخواهی، انعطاف پذیری، درک جمع از موضوع و وسعت در روش تفکر را دارا هستند. 

 

بیان شده است که افراد با گروه خونی B با افراد با گروه خونی A در طول زندگی خود به مقدار زیادی درگیر می‌شوند. مهمترین ویژگی افراد این گرو خونی، ثابت قدم بودن و پیگیری اهداف و تصمیمات است.

 

 این افراد بدون نیاز به توجه و مراقبت دیگران، در تنهایی برای خواسته‌های خود تلاش می‌کنند. افراد این گروه خونی در مسائل علمی تلاش می‌کنند که به یک تیجه عملی و منعطف برسند و در این مسائل کاملا برخلاف افراد گروه خونی A هستند.

 

مقاله پیشنهادی: چگونگی تشخیص سندروم داون در نوزادان!

 

 افراد با گروه خونی B زندگی خود را حول محور چیزهایی که بهشان علاقه دارند می‌چرخانند، اما تنها مثل یک بیننده خوب، توانایی ایجاد علاقه به چیزهای گوناگون را دارند و از آن طرف نیز توانایی خوبی برای ارتباط برقرار کردن با افراد اطراف خود ندارند. 

 

گروه خونی O

افراد این گروه خونی، دارای ویژگی‌هایی همچون قاطعیت، اعتماد به نفس، منعطف، خود محوری و بی ثباتی هستند. این افراد برای افراد گروه خونی A خودخواه به نظر رسیده و همواره انتخابشان گزینه‌هایی بی تردید و واقع بینانه است.

 

 این افراد هنگامی که برای خود هدفی انتخاب می‌کنند، به صورت دقیق و واقع‌بینانه برای رسیدن به آن هدف تلاش می‌کنند. اصلی‌ترین ویژگی افراد با گروه خونی O، هدفمند بودن و واقع‌گرایی است. 

 

این افراد بسیار به سلامت و ایمنی جسم و روان خود اهمیت می‌دهند. برخی از اعضای این گروه، بدون هیچ شرطی زندگی را پذیرفته و فلسفه را تحسین می‌کنند. همچنین این افراد بسیار به عبارات و اشعار عاشقانه علاقه نشان می‌دهند. 

 

گروه خونی AB

افراد این گروه نقاط قوتی همچون سازگاری و عقلانیت دارند، با این حال فراموشی، عدم انتقاد‌پذیری و عدم تصمیم‌گیری به موقع، از نقاط ضعف آنهاست. 

 

به صورت خلاصه می‌توان گفت که افراد این گروه شخصیتی ترکیبی از افراد با گروه خونی A و B را دارند. این افراد در واقع از لحاظ رفتاری، تکامل یافته سایر گروه‌های خونی هستند. آنها بجای صرفا سرگرم بودن در زندگی، چارچوب داشتن و به دنبال علم بودن را می‌پسندند. 

 

افراد با گروه خونی AB به حفظ زندگی نسبت به سایر گروه‌های خونی، علاقه کمتری دارند و همچنین جزئیات توجهی نداشته و کلی‌نگر هستند.

 

در انتهای این نوشته توصیه می‌کنیم بلاگ " کاهش استرس کودک با بازی کردن " را مورد مطالعه قرار دهید.

 
 

مطلب های تصادفی